Η καλύτερη αθλητική ενημέρωση της Κεφαλονιάς! Τα βλέπουμε αντικειμενικά... Tα λέμε με άποψη... ____ Η εκπομπή σταμάτησε... Tο blog συνεχίζει....
5/12/10
Ποδόσφαιρο με κλιματιστικά! (ΦΩΤΟ)
ΤΟ ΚΑΤΑΡ ΠΗΡΕ ΤΟ ΜΟΥΝΤΙΑΛ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ ΤΟΥΣ 50 ΒΑΘΜΟΥΣ ΚΕΛΣΙΟΥ! ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑ ΚΕΦΑΛΗΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 67.000 ΔΟΛΑΡΙΩΝ.
Κατάρ: Το νέο «hot» όνομα της παγκόσμιας ποδοσφαιρικής βιομηχανίας και όχι μόνο. Αυτή η μικρή αραβική χώρα πήρε την εντολή από την FIFA για να διοργανώσει στα εδάφη της το Μουντιάλ του 2022.
Αυτή θα είναι η δεύτερη φορά που το Παγκόσμιο Κύπελλο θα ταξιδέψει στην ασιατική Ήπειρο, 20 ολόκληρα χρόνια μετά την συνδιοργάνωση της Ιαπωνίας και της Κορέας.
Η υποβολή υποψηφιότητας για την ανάληψη της διοργάνωσης ενός Παγκοσμίου Κυπέλλου από μία χώρα σαν το Κατάρ, ήταν από μόνη της ένα ιδιαίτερα τολμηρό εγχείρημα. Πολλοί ήταν εκείνοι που είδαν (και βλέπουν ακόμα) με δυσπιστία μία τέτοια προοπτική. Οι λόγοι είναι πολλοί και προφανείς.
Το πιο σημαντικό θέμα που τονίζεται σε κάθε περίσταση, είναι οι κλιματικές συνθήκες που επικρατούν στην χώρα, ειδικά την εποχή που θα διεξαχθούν οι αγώνες. Συγκεκριμένα Ιούνιο και Ιούλιο οι θερμοκρασίες στον Κόλπο αγγίζουν ακόμα και τους 50 βαθμούς κελσίου. Η FIFA μάλιστα αναφέρει πως οποιαδήποτε θερμοκρασία άνω των 32 βαθμών μπορεί να είναι επιβλαβής για την σωματική ακεραιότητα των ποδοσφαιριστών.
Ποδοσφαιρικά γήπεδα με… κλιματισμό
Ωστόσο, οι Άραβες όπως φαίνεται, κατάφεραν να πείσουν για τις… μαγικές τους ικανότητες την Παγκόσμια Ομοσπονδία. Συγκεκριμένα, υποσχέθηκαν πως θα κατασκευάσουν ειδικά κλιματιστικά συστήματα έξω από όλα τα γήπεδα. Μάλιστα αυτές οι μονάδες θα λειτουργούν με φωτοβολταϊκά συστήματα, κάτι στο οποίο θα βοηθήσει η ηλιοφάνεια που υπάρχει στην χώρα.
Άλλη μία υπόσχεση που δόθηκε από την επιτροπή διεκδίκησης της διοργάνωσης ήταν η δημιουργία υπερσύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και μετρό για την εξυπηρέτηση των χιλιάδων φιλάθλων που βρεθούν στο Κατάρ το καλοκαίρι του 2022. Ένα από τα πιο φιλόδοξα πρόζετκ των διοργανωτών είναι η κατασκευή ενός υπερσύχρονου γηπέδου στο λιμάνι της Ντόχα. Επίσης έχουν υποσχεθεί τεχνητό νησί με γήπεδο, αλλά και γήπεδο σε σχήμα κοχυλιού, η πρόσβαση στο οποίο θα γίνεται διά θαλάσσης.
Αναλυτικά οι Άραβες, πέρα από τα γήπεδα, υπόσχονται να κατασκευάσουν ή να ανακατασκευάσουν:
- Ένα εντελώς καινούριο σιδηροδρομικό δίκτυο, που υπολογίζεται στα 25 δις δολάρια
- Ένα ολόκληρο νέο οδικό δίκτυο, με το κόστος να υπολογίζεται στα 20 δις δολάρια
- Καινούργιο αεροδρόμιο στη Ντόχα (11 δις δολάρια)
- Καινούριο λιμάνι στη Ντόχα (5,5 δις δολάρια)
Το αεροδρόμιο και το λιμάνι δεν συμπεριλαμβάνονται στον προϋπολογισμό για το Μουντιάλ, ενώ για την διοργάνωση του Παγκοσμίου Κυπέλλου τα χρήματα που αναμένεται να διατεθούν αγγίζουν τα 3 τρισεκατομμύρια δολάρια. Σε αυτά πρέπει να προστεθούν και άλλα 645 εκατομμύρια για το Κύπελλο Συνομοσπονδιών του 2021.
«Τα χρήματα δεν θα αποτελέσουν εμπόδιο», έχει δηλώσει από τη μεριά του ο Τζαμάλ Αλ Κααμπί, επικεφαλής της Αρχής για τα Δημόσια Εργα, δείχνοντας ξεκάθαρα την πρόθεση της κυβέρνησης του Κατάρ για το συγκεκριμένο εγχείρημα
Πάντως, κανένα πρόβλημα δεν αναμένεται να υπάρξει και στο θέμα της φιλοξενίας, καθώς ήδη στο Κατάρ τα ξενοδοχεία που υπάρχουν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες 60.000 επισκεπτών, ενώ το 2022 θα μπορούν να δεχτούν ως και 95.000 ανθρώπους.
Από εκεί και πέρα, όσον αφορά στο θέμα της ασφάλειας, το Εμιράτο βρίσκεται στην 15η θέση της σχετικής λίστας παγκοσμίως. «Είμαστε η 15η πιο ασφαλής χώρα στον κόσμο μπροστά από την Ελβετία ή τη Σιγκαπούρη», λένε χαρακτηριστικά οι διοργανωτές.
Μικρά-μικρά
* Παρά τις… βουλές του κορανίου, αναμένεται να επιτραπεί ελεύθερα η κατανάλωση αλκοόλ σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους για τους φιλάθλους και τους δημοσιογράφους.
* Το Κατάρ θα γίνει η μικρότερη χώρα που θα φιλοξενήσει Παγκόσμιο Κύπελλο.
* Τα δέκα από τα δώδεκα γήπεδα που θα φιλοξενήσουν αγώνες της διοργάνωσης θα βρίσκονται σε ακτίνα, μόλις, 30 χιλιομέτρων.
* Κεντρικό πρόσωπο στην εκστρατεία ήταν ο Ζινεντίν Ζιντάν. «Το ποδόσφαιρο είναι για όλους. Μετά την Αφρική το 2010 πιστεύω είναι και η σειρά της Μέσης Ανατολής να διοργανώσει μια τόσο σημαντική διοργάνωση», έχει δηλώσει σχετικά ο Γάλλος.
* «Η ανάθεση της διοργάνωσης σε χώρες με φτωχή ποδοσφαιρική παράδοση είναι το κλειδί, προκειμένου να τραβηχτούν τα γκέμια οποιουδήποτε εμπλέκεται με τις τύχες του αθλήματος», είπε ο Φέργκιουσον όταν βρέθηκε, προ ημερών, στη Ντόχα σε ένα event που διοργάνωσαν οι Άραβες.
Η χώρα
Το Κατάρ είναι ένα ανεξάρτητο εμιράτο που γεωγραφικά ανήκει στην ανατολική ακτή της Σαουδικής Αραβίας στον Περσικό κόλπο (ακτογραμμή 550 χλμ.). Σύμφωνα με δημογραφία του 2009 κατοικείται από 883.285 ανθρώπους (40% Άραβες, 18% Ινδοί, 18% Πακιστανοί,10% Ιρανοί, 14% άλλες εθνότητες), ενώ καταλαμβάνει έκταση 11.437 km τ.μ.. Αξίζει να σημειωθεί πως οι ξένοι, συμπεριλαμβανομένων και των οικονομικών μεταναστών, που βρίσκονται στην χώρα ξεπερνάνε σε αριθμό τους ντόπιους.
Ως ανεξάρτητο κράτος αναγνωρίστηκε μόλις το 1971 όταν και τέθηκε σε ισχύ η συμφωνία με τον Ηνωμένο Βασίλειο, στο οποίο ανήκε ως τότε.
Στα 67.000 το κατά κεφαλήν εισόδημα
Το 2007 έγινε γνωστό πως το κατά κεφαλήν εισόδημα στο Κατάρ άγγιζε τα 67.000 δολάρια, κατατάσσοντας την χώρα στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας, παρέα με το Λουξεμβούργο.
Κύρια πηγή εσόδων, δεν είναι άλλη από το πετρέλαιο, ενώ η χώρα είναι πρώτη και σε εξαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) (15% παγκοσμίως). Ωστόσο τα τελευταία χρόνια γίνεται σημαντική προσπάθεια για απεξάρτηση της οικονομίας από τα πετρελαιοειδή.
Όσον αφορά στην διακυβέρνηση του κράτους, αρχηγός είναι ο Εμίρης Ηαμάντ Μπιν Καλιφά Αλ-Τανί (από το 1995), ενώ ο Χαμάντ Μπιν Γιασίν Μπιν Γιαμπρ Αλ-Τανί είναι ο πρωθυπουργός. Το πολίτευμα τους είναι η Συνταγματική μοναρχία (εμιράτο). Δικαίωμα ψήφου έχουν όλοι οι πολίτες από τα 18 και άνω με το Σύνταγμα να τίθεται σε ισχύ από το 2005.
Πρωτεύουσα του κράτους είναι η Ντόχα, η οποία διαθέτει και ένα πολύ σημαντικό κι εμπορικό λιμάνι. Άλλες μεγάλες πόλεις είναι το Ντούκχαν που αποτελεί το κέντρο της πετρελαϊκής παραγωγής, το Ουμ Σαΐντ, καθώς και οι Γουάκρα, Αλ Κχουρ και Ουμ μπαμπ, όλες πρώην οάσεις που εξελίχθηκαν σε πόλεις.
Το Κατάρ κατοικείται ως επί το πλείστον από μουσουλμάνους - Σουνίτες που αγγίζουν το 95% του πληθυσμού της χώρας.
Προ-ιστορία
Σύμφωνα με ανασκαφές που έχουν πραγματοποιηθεί κατά καιρούς στην περιοχή έχει διαπιστωθεί ότι το Κατάρ κατοικείτο από το 10.000 π.χ.. Από τα αρχαία χρόνια, η περιοχή φημίζονταν για την αλιεία μαργαριταριών, ενώ σε ότι αφορά στην πιο σύγχρονη ιστορία οι ντόπιοι ασπάστηκαν τον ισλαμισμό στα μέσα του έβδομου αιώνα και απέκτησαν ιδιαίτερα καλές σχέσεις με το χαλιφάτο της Βαγδάτης.
Το Κατάρ βρέθηκε κατά καιρούς υπό τον ζυγό της Πορτογαλίας, των Οθωμανών και των Βρετανών, ενώ το 1971 αυτονομήθηκε.
Πιο πολλοί οι μετανάστες από τους ντόπιους!
Όπως προαναφέραμε, το κατά κεφαλήν εισόδημα στο Κατάρ αγγίζει τα 67.000 δολάρια. Το γεγονός αυτό, η γενικότερη οικονομική άνθιση των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (Μπαχρέιν, Αμπού Ντάμπι, Ντουμπάι), αλλά και η οικονομική κρίση που πλήττει τον υπόλοιπο κόσμο τα τελευταία χρόνια, έχουν αναγκάσει πολλούς να μετοικήσουν στην χώρα.
Οι μετανάστες που βρίσκονται εκεί έχουν ξεπεράσει σε αριθμό του ντόπιους, χωρίς αυτό να σημαίνει πως έχουν διαταραχθεί οι ισορροπίες. Άλλωστε οι περισσότεροι που επιλέγουν το συγκεκριμένο Εμιράτο είναι άνθρωποι μορφωμένοι οι οποίοι αναζητούν εργασία σε νοσοκομεία ως γιατροί και νοσηλευτές, σε σχολεία ως καθηγητές, σε πετρελαϊκές εταιρίες, σε τράπεζες καθώς και σε κατασκευαστικές ως μηχανολόγοι μηχανικοί ή ηλεκτρολόγοι μηχανικοί. Αξίζει να σημειωθεί πως στο Κατάρ υπάρχουν κι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες όπως η AKTO και η JNP.
Μάλιστα δεν είναι και λίγες οι αγγελίες ακόμα και Ελλήνων σε διάφορους ιστιότοπους οι οποίοι ζητάνε ή ψάχνουν δουλεία στο Κατάρ.
Βιομηχανική ανάπτυξη
Η κυβέρνηση του Κατάρ επιθυμεί, χρησιμοποιώντας τα έσοδα από το πετρέλαιο, να δημιουργήσει κατάλληλες υποδομές και για την ανάπτυξη βαριάς βιομηχανίας, όπως πετροχημικά, ατσάλι και τσιμέντο.
Παράλληλα υπάρχουν βιομηχανίες κατεργασίας τροφίμων, κλωστοϋφαντουργίας και παραγωγής επίπλων και χάρτου. Το βάρος όμως δίδεται στη βαριά βιομηχανία, λόγω της ύπαρξης των τεράστιων αποθεμάτων φυσικού αερίου και της φτηνής κατά συνέπεια ενέργειας.
Τουρισμός…
Πέρα από τους εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστες που βρίσκουν καταφύγιο στο Κατάρ, δεν είναι λίγοι κι εκείνοι που επισκέπτονται την χώρα για τουρισμό. Η κυβέρνηση μάλιστα, έχει αναπτύξει μία παγκόσμια καμπάνια εκατομμύριων δολαρίων για την προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων ανθρώπων. Παράλληλα, σε όλους τους κατοίκους των γειτονικών αραβικών κρατών του Κόλπου έχει επιτραπεί η είσοδος στο Εμιράτο χωρίς βίζα.
Κεφάλαιο "ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ":
Motogp και F1
Η ανάληψη του Μουντιάλ του 2022 δεν είναι το πρώτο μεγάλο άνοιγμα του Κατάρ στον κόσμο του αθλητισμού. Το 2004 η αραβική χώρα φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος του motogp στην πόλη Λοσάιλ, λίγο έξω από τη Ντόχα.
Για να κατασκευαστεί η πίστα χρειάστηκε να δουλέψουν 1.000 άνθρωποι, ενώ το κόστος της υπολογίζεται στα 58 εκ. δολάρια. Το αξιοσημείωτο εδώ είναι πως οι αγώνες διεξάγονται πάντα νύχτα υπό το φως των προβολέων.
Παράλληλα, μετά το motogp και η Formula 1 σκέφτεται το ενδεχόμενο να πραγματοποιήσει grand prix στην συγκεκριμένη χώρα. Η F1 έχει ήδη πίστες στο Μπαχρέιν και το Αμπού Ντάμπι. Μάλιστα τον περασμένο Μάρτιο, ο πρόεδρος της FIA Ζαν Τοντ βρέθηκε στο circuit του Λοσάιλ και εμφανίστηκε θετικός στο ενδεχόμενο διεξαγωγής και τρίτου αγώνα του πρωταθλήματος σε κράτος της Μέσης Ανατολής, ενώ και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού του Κατάρ, Νασέρ Μπιν Κχαλίφα Αλ-Ατιγιάχ είχε πει πως η Formula αποτελεί μέρος των μελλοντικών τους σχεδίων.
www.sportdog.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου